Packshot. Fotografia produktowa

Packshot to element reklamy zajmujący się wizualizacją produktów przy pomocy obrazów, grafiki, czy filmów. Fotografia reklamowa służy właśnie prezentacji przy pomocy packshotu. Dotyczy to zarówno tak zwanej reklamy tradycyjnej jak i szeroko pojętego digital marketingu. Zadaniem fotografii reklamowej jest należyte wyeksponowanie produktu, usługi, czy marki. Przygotowując jakąkolwiek prezentację wiemy, że jej podstawą jest atrakcyjna wizualizacja projektu. W tym celu trzeba przygotować odpowiednią prezentację przy pomocy zdjęć, czy filmów.

 

 

Fotografia produktowa

Typem fotografii reklamowej jest fotografia produktowa. Jej zadaniem jest odpowiednie uchwycenie produktu, tak by przyciągał on wzrok odbiorcy. Fotografia produktowa musi jednocześnie łączyć charakterystyczne cechy produktu, z jego funkcjonalnością i wyjątkowością. Zdjęcie musi przemawiać do odbiorcy. By to osiągnąć fotograf zajmujący się fotografią produktową musi dysponować potrzebną wiedzą i odpowiednio wyposażonym studiem fotograficznym.

 

Zdjęcie sprzedaje produkt

Badania rynkowe dowodzą, że przy wyborze produktu w XXI wieku klienci najczęściej kierują się jego zdjęciem, czy krótką prezentacją. Można wręcz stwierdzić, że to zdjęcia sprzedają towary. Dlatego specjaliści od marketingu dużo uwagi poświęcają fotografii produktowej.

 

Zadania fotografii reklamowej

Zadaniem fotografii reklamowej jest stworzenie obrazu,  który przekona klienta do zakupu konkretnego produktu. Zdjęcie, czy krótki przekaz medialny musi zaprezentować wszystkie cechy i zalety towaru. Skoro klient dokonuje wyboru na podstawie zdjęcia produktu, to musi być ono perfekcyjnie wykonane. Fotografując produkty, na których znajduje się marka produktu, musi być ona dobrze wyeksponowana. Zdjęcie artykułów z zaznaczonym logo marki łączy produkt z konkretną firmą. Jest jak wizytówka i gwarancja jakości. Dlatego często do zdjęć produktów często dodajemy również logo firmowe. 

Warsztaty fotografii produktowej

Wykonując zdjęcia produktowe dobrze jest korzystać z ze światła mieszanego. Słonecznego i dziennego. Najczęściej stosujemy reflektory z dyfuzorem, tak aby w jak największym stopniu rozproszyć światło. Można też korzystać z namiotów bezcieniowych. Nie powinno się stosować kolorowych przesłon i filtrów barwiących. Zadaniem fotografii jest wyeksponowanie produktu, a nie jego sztuczne upiększanie. Również tło musi być neutralne, najlepiej białe, bez wyrazistej faktury. To podkreśli przestrzenność produktu. 

Produkty szklane

Największym wyzwaniem są zdjęcia produktów z przezroczystego szkła. Wówczas stosujemy tło szare, tak by wydobyć kontur fotografowanego obiektu. Resztę dopełnia odpowiednie granie cieniem. Zdjęcia zawsze wykonujemy w jak najwyższej rozdzielczości. Najlepiej z aparatem w statywie z wyzwalaczem na bluetooth. 

 

Przedmioty małych rozmiarów 

Przy wykonywaniu zdjęć produktów małych rozmiarów stosujemy najczęściej obiektyw stałoogniskowy. Dzięki temu wielkość produktów na zdjęciu jest taka sama. Pamiętajmy jednak, że gdy fotografujemy rodzinę przedmiotów o różnych wielkościach musimy zachować odpowiednią skalę. Wówczas najlepiej zrobić to zdjęciem poglądowym, gdzie produkty różnej wielkości stoją obok siebie.  

Fotografia produktowa w naszej ofercie

Fotografia produktowa jest coraz bardziej wymagającą dziedziną. Trzeba dysponować odpowiednim warsztatem fotograficznym, różnorodnymi akcesoriami, urządzeniami zapewniającymi odpowiednie oświetlenie przy zdjęciach bezcieniowych. Wygodą w tym zakresie są obrotowe podesty umożliwiające wizualizacje 3D. Do tego potrzebne jest również odpowiednie oprogramowanie umożliwiające obróbkę zdjęć i montaż filmów reklamowych. Zawsze wykonujemy zdjęcia w najwyższej rozdzielczości tak by można je było wykorzystać zarówno do prezentacji w internecie jak i w reklamie tradycyjnej (bilbordy, folie one way vision, lightboxy itp.).

Zapraszamy do odwiedzenia naszego profilu na 500px, gdzie prezentujemy nasze zdjęcia.