Strona internetowa. Tworzenie stron www

Strona internetowa to dla firmy podstawa funkcjonowania. Jej rola nie ogranicza się do zaistnienia w wirtualnym świecie internetu, poprzez umieszczenie logo swojego brandu w globalnej przestrzeni stron www. Strona internetowa to realny kontakt firmy z potencjalnymi odbiorcami. Dzięki udostępnieniu internetowego kanału informacji o profilu działalności naszej firmy, potencjalny klient dowiaduje się co mamy mu do zaoferowania. Własna strona internetowa to z pewnością wizytówka firmy, ale również skuteczny sposób przyciągnięcia klienta i danie mu możliwości dotarcia do nas.

Ile kosztuje strona internetowa? Rejestracja domeny

Pierwszym krokiem w stworzeniu własnej strony internetowej jest wybór odpowiedniego adresu www i rejestracja domeny. Koszt domeny zależy od końcówki adresu. Najdroższe są popularne domeny ze znaną końcówką „twoja-strona.pl”, czy „twoja-strona.com”. Nazwa strony powinna być krótka i łatwa do zapamiętania.  Musi być kojarzona z marką, którą chcemy zbudować i wypromować. Pamiętajmy, że nazwa strony powinna być dobrze przemyślana. Będzie przecież służyć nam nawet przez wiele lat. Dostępność stron internetowych można sprawdzić między innymi tu na www. Po wyborze oryginalnej nazwy strony potrzebna będzie rejestracja domeny.

To wiąże się z opłatą, którą ponosimy co roku. Miejsce wykupienia domeny nie może być przypadkowe. Należy uważać na domeny „za zero złotych”, które w następnych latach mogą być o wiele droższe niż gdzie indziej. Domenę najlepiej jest rejestrować tam, gdzie będziemy korzystali z hostingu. Dlatego dobrze jest sprawdzić jakim serwerem dysponuje firma z którą chcemy się związać, oraz na jakim poziomie mają obsługę klientów. To istotne przy problemach związanych z konfiguracją strony.

UWAGA: wiele firm prowadzi nieuczciwe praktyki utrudniające przeniesienie rejestracji i hostingu do konkurencji.

 

Hosting dla strony internetowej

Tworzenie własnej strony internetowej można porównać z kupnem samochodu. Wybraliśmy już nazwę strony, czyli tak jakby markę samochodu, teraz musimy zadbać o jego miejsce parkingowe, czyli hosting, serwer  na którym nasza strona będzie zamieszczona. To bardzo istotne aby dokonać odpowiedniego wyboru serwerowni. Serwer musi być niezawodny, pojemny i mieć szybki transfer, czyli dużą przepustowość. Od tego zależy jak szybko strona będzie się otwierać, a to jest ważne dla jej widoczności. Przy serwerach współdzielonych zbyt mały transfer powoduje wieszanie się stron podczas równoległego przesyłu danych przez kilku użytkowników.

 

Drugim ważnym elementem, istotnym przy wyborze hostingu, jest dostępność do pomocy technicznej. Musi ona być przez 24 godziny i to codziennie. Pomoc 24/7 jest niezwykle istotna dla webmastera. By dobrze skonfigurować stronę, musi on czasem skontaktować się z administratorem serwera.

 

Kolejnym elementem, którym powinniśmy kierować się przy lokacji hostingu jest bezpieczeństwo naszej strony. Przede wszystkim konieczne jest korzystanie z certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). Początkowo certyfikat ten został stworzony dla zachowania bezpiecznego połączenia przy transakcjach finansowych dokonywanych na stronach banków i instytucji finansowych. Jednak obecnie wiele przeglądarek internetowych automatycznie oznacza, które strony gwarantują bezpieczeństwo połączenia i poufność danych, a które tego nie zapewniają. Brak protokołu https: znacznie ogranicza dostęp do strony, gdyż internauci boją się stron nieodpowiednio zabezpiecznych, mimo, że nie wymieniają się danymi z serwerem. Poza tym serwer powinien mieć zabezpieczenia antyspamowe i antywirusowe.

Opłatę za hosting ponosimy co roku.

 

Budowa strony internetowej

Porównywaliśmy tworzenie strony internetowej do kupna samochodu. Wybraliśmy markę (nazwę domeny), znaleźliśmy miejsce parkingowe (hosting), teraz musimy zlecić jej wykonanie. Przy wyborze webmastera, który założy nam stronę internetową, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych spraw. Przede wszystkim stworzenie strony należy powierzyć firmie, która ma w tym zakresie odpowiednie doświadczenie.  Musi ona gwarantować stabilność wykonania. Korzystać z legalnych źródeł elementów wykorzystywanych przy budowie strony. Konfigurować ustawienie strony zgodnie z aktualnymi regułami SEO i SEM. Źle opisana strona nigdy nie będzie widoczna w Google. Bedzie jak samochód na stałe zamknięty w garażu. Nikt, nigdy go nie zobaczy.

 

Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu i działaniach promujących strony internetowe. Dlatego dobrze wiemy jakie elementy są istotne aby strona internetowa była widoczna, a dzięki temu zarabiała. Najczęściej tworzymy strony internetowe  w systemie  Content Management System WordPress. System ten jest dość popularny. To umożliwia klientom samodzielną obsługę strony po jej zbudowaniu przez nas.

Przy zakładaniu strony internetowej możemy zaoferować usługę zrobienia potrzebnych zdjęć. Również w tym zakresie mamy własne zaplecze.

Strony internetowe zawsze wykonujemy tak, by można je było przeglądać na różnych urządzeniach (laptop, tablet, smartfon). Tylko takie strony Google zauważa. 

Po założeniu strony internetowej dodatkowo zabezpieczmy ją przed robotami spamerskimi, wirusami i przed atakiem hakerów, tak aby uniknąć włamań.

Nasi klienci, z którymi współpracujemy od lat (zwłaszcza zaprzyjaźnione kwiaciarnie) mają możliwość rozliczania się z wykonanych przez nas usług w systemie ratalnym.

 

Działania e-marketingowe i pozycjonowanie strony

Zarejestrowaliśmy domenę, ulokowaliśmy ją na odpowiednim hostingu, zbudowaliśmy ją, zamieściliśmy treści. Nie oznacza to, że już osiągnęliśmy zakładany sukces. Powróćmy do przykładu  z samochodem. Wybraliśmy markę, zabezpieczyliśmy mu odpowiedni parking, zleciliśmy jego wykonawcę, mamy go już fizycznie, ale żeby jeździł i był widoczny na drogach publicznych musimy go zatankować, ubezpieczyć, serwisować, robić regularne przeglądy. Tak samo jest ze stroną internetową. Musimy ciągle wykonywać wokół niej odpowiednie działania żeby była widoczna dla użytkowników internetu, zwłaszcza dla przeglądarki Google. To dzięki przeglądarce internetowej klienci znajdują w internecie to, czego szukają. Takie działania nazywano kiedyś pozycjonowaniem, ale dziś jest to cały system działań obejmujących e-marketing. Zakres tych działań zależy od oczekiwań właściciela strony, jej audytu, oraz od ilości środków, które firma zlecająca promocję chce na to przeznaczyć. Wszelkie działania konsultujemy i rozliczamy z klientem co miesiąc przedstawiając mu rozliczenia i wyniki działań.

Jakie działania można nam zlecić?

Podstawowym działaniem służącym promocji strony internetowej jest pozyskiwanie odnośników na różnych stronach zewnętrznych. Najczęściej są to przeróżne poradniki i katalogi branżowe, blogi, media społecznościowe. Nieco szerszym działaniem jest content marketing. To zamieszczanie na różnych stronach internetowych treści promocyjnych dotyczących danej marki i związanych z nią produktów. Content marketing może pełnić funkcję promująca nowe produkty, czy rozwiązania techniczne. Doradzać klientom, którzy w internecie poszukują informacji na dany temat. Aby łatwiej prowadzić takie działania proponujemy klientom dysponującym odpowiednim zapleczem finansowym tworzenie własnych serwisów informacyjnych, poradników, czy blogów. Takie zlecenia realizowaliśmy dla niektórych banków, instytucji finansowych, hurtowni farmaceutycznej, producenta urządzeń grzewczych i gazowych, sieci marketów, czy importera win. Jest to dość kosztowna promocja, ale przynosi odpowiedni skutek. Trwale wiąże zleceniodawcę działań reklamowych z jego klientami. Buduje wizerunek firmy nastawionej nie tylko na zysk, ale przede wszystkim na edukację i aktywację klientów. Kreowanie ich autonomicznych i świadomych wyborów przy dokonywaniu zakupów.

 

Media społecznościowe

Klientom, którzy na reklamę przeznaczają mniejsze środki finansowe, zalecamy współuczestniczenie w działaniach promocyjnych poprzez konta firmowe na Twitterze, Instagramie, YouTubie, czy Facebooku. Tym którzy mają mniej czasu mogą nam zlecić prowadzenie tych profili. Z pewnością wymaga to dużej ilości czasu, zwłaszcza, gdy nie ma się doświadczenia z obsługą tych portali.

System ratalny

Stałym klientom, zwłaszcza kwiaciarniom, które współpracują z nami od lat, oferujemy system ratalny przy rozliczeniach za nasze usługi.

Przykład:

Koszt założenia strony internetowej to 800 zł brutto. Zalecane minimalne działania promocyjne przez 5 miesięcy to 1000 zł brutto. Razem 1800 zł. Tę kwotę rozkładamy na nieoprocentowane raty miesięczne po 360 zł brutto. Po tym okresie wykonujemy darmowy audyt wykonanej przez nas strony i decydujemy, czy nadal będziemy zajmować się promocją i w jakim zakresie.

Kiedy nowa strona internetowa osiągnie oczekiwaną oglądalność?

Działania e-marketingowe z pewnością ułatwiają nowo powstała strona była jak najszybciej widoczna. Jednak nie zależy to wyłącznie od nas. Zależy to od kilku czynników. W przypadku niektórych branż takie działania promocyjne trwają 5 miesięcy, w innych przypadkach pełen sukces przychodzi dopiero po roku. 

Google AdWords czy to się opłaca?

 Wielu klientów pyta się o płatne reklamy w Google. Zastanawiają się, czy to się opłaca. Naszym zdaniem taka reklama nie przeszkadza, ale i niewiele daje. W tym przypadku wysoka pozycja w top 10 jest wymuszona i sztuczna. Trwa tak długo, jak długo za nią płacimy. 

W jakim stopniu kliknięcia w nasz link sponsorowane przez Google przełożą się na pozyskanie klientów w dłuższej perspektywie czasu? Opinie naszych klientów o tej usłudze są raczej mało korzystne. Klikające boty nie robią zakupów. Najlepszym przykładem pyrrusowej reklamy mogą być wszędzie pojawiające się pop-up’y. W internecie często zdarza się, że aby obejrzeć jakąś stronę, czy film który nas interesuje musimy kliknąć w jakąś reklamę. Jednak czy po minucie pamiętamy czego dotyczyła? Strategią naszej firmy jest prowadzenie e-marketingu przyjaznego użytkownikom internetu. Nasza reklama ma docierać do tych, którzy jej oczekują.

Naszym celem jest zadowolenie Państwa klientów. 

Realizujemy to zadanie poprzez wykonane przez nas strony internetowe i odpowiednie działania promocyjne.