Aplikacje ułatwiające pracę w zespole

Praca zespołowa rządzi się swoimi prawami. Wiem o tym każdy, kto współtworzył projekt z więcej niż jedną osobą. Organizacja zadań to podstawa jeśli chodzi o efektywność i finalny sukces.

Istnieje wiele aplikacji ułatwiających życie i zwiększających produktywność zespołu. Wiele aplikacji na pierwszy rzut oka może nawet wyglądać bardzo podobnie, jednak szczegóły je właśnie różnicują i decydują o tym, czy i które narzędzie będzie dla nas idealne. Poniżej lista takich aplikacji, ułatwiających organizację pracy, a także zarządzanie zadaniami.

Asana – aplikacja przeznaczona do śledzenia pracy i zarządzania projektami. Pozwala zaplanować plan pracę i zobaczyć, jak blisko jesteś osiągnięcia swoich celów. Wizualna oś czasu doskonale nadaje się do planowania pracy, ponieważ zapewnia łatwy przegląd postępów w różnych projektach. Dzięki specyficznym narzędziom (tablice Kanban, osie czasu) zespół dokładnie wie, gdzie jest i dokąd zmierza. Możliwość nadawania priorytetów zadaniom w pracy pozwala zespołowi  ocenić, jakie zadania są priorytetowe. Konto Basic jest bezpłatne (do maksymalnie 15 członków zespołu).

Trello – godna uwagi ze względu na swoją prostotę oraz przyjazny interfejs.  Szybko i bez nadmiernego wysiłku przypisujemy konkretne zadania, określamy cele oraz priorytety. Trello daje sporo możliwości, można go dopasować do potrzeb i zoptymalizować.

Bitrix – a właściwie Bitrix24 to kompleksowe narzędzie do zarządzania, współpracy i komunikacji. To platforma do wymiany plików, projektów, wiadomości, zadań i kontaktów. Sprawdza się także w postaci aplikacji, na urządzeniach mobilnych

Basecamp – to oprogramowanie do zarządzania projektami i komunikacji zespołowej. Grupuje pracę zespołu według projektów, ułatwiając przegląd działań lub komentowanie postępów. Ma wiele przydatnych funkcji: od listy rzeczy do zrobienia począwszy po przechowywanie dokumentów i plików. Ciekawą opcją są czaty grupowe w czasie rzeczywistym.

Todoist – to prosty menedżer zadań i aplikacja z listą spraw do organizowania zadań. Zapewnia przegląd tego, co musisz osiągnąć i pozwala łatwo ustalać ważność zadań. Wizualizuje także wyniki dzięki czemu możesz zobaczyć, jak (i na ile efektywnie) zmierzasz do celu. Rozwiązanie oferuje szeroką gamę różnych podstawowych funkcji zwiększających produktywność, takich jak: sekcje zadań, priorytetyzacja, terminy, ale także dodaje kilka przydatnych opcji tj. podzadania czy możliwość łączenia z Kalendarzem Google.