Czym jest content marketing?

content marketing napis

Content marketing jest niezwykle istotny z punktu widzenia SEO.  Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, zwiększenie liczby wizyt organicznych, to wszystko może zapewnić Ci publikacja odpowiednio dopasowanych treści. Content marketing to właśnie strategia oparta na tworzeniu, ale i rozpowszechnianiu treści. Nie chodzi jednak o byle jakie treści, których w czeluściach internetu jest sporo. Rzecz dotyczy treści przydatnych, wartościowych, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową.

Target czyli grupa docelowa

Target to po prostu odbiorcy zainteresowani produktem czy usługą. Najczęstszym i najpowszechniejszym błędem jest kierowanie swoich działań do wszystkich i nie określenie grupy docelowej. Wyobrażenie sobie potencjalnego odbiorcy jest ważne z co najmniej kilku powodów.  Przede wszystkim, gdy wiesz do kogo kierujesz przekaz, wiesz jak go skonstruować. Dobierasz odpowiedni język, nadajesz kampanii marketingowej właściwy kształt. Inaczej będziesz komunikował się z kobietą w średnim wieku, inaczej z nastolatką. Koncentracja na określonej grupie daje wymierne efekty. Klienci są bowiem zainteresowani ofertą, skłonni do zakupów, bardziej podatni na reklamę.

Strony internetowe pozbawione odpowiednich treści szybko giną na tle konkurencji. Content marketing wyznacza miejsce w rankingu wyników wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana witryna, to witryna przyjazna użytkownikowi, ale i wyszukiwarce.

Co Google widzi patrząc na Twoją stronę?

  • Tytuł witryny – mimo, że wyszukiwarka odczytuje cały tytuł, liczy się jedynie 65 – 70 znaków. Tytuł jest bardzo ważny dla Google ale i internautów, a także pod względem SEO.  Użytkownicy widząc tytuł strony dokonują wyboru – „wchodzę lub nie”. Dla wyszukiwarki to istotna kwestia pomagająca w ustalaniu tematyki strony, tytuły kolejnych podstron nie powinny się powtarzać.

 

  • Opis strony czyli meta description – nie powinnien zawierać więcej niż 160 znaków (ponieważ tyle wyświetla wyszukiwarka). Warto zawrzeć tu  słowa kluczowe, a także informacje skłaniające do obejrzenia witryny.

 

  • Atrybuty alt obrazków – zwane inaczej alternatywnymi opisami obrazków.  Zawsze należy umieszczać takie opisy (wraz z frazami). Pamiętajmy że wyszukiwarka nie jest w stanie zobaczyć obrazu, ale może go odczytać.

 

  • No i słowo klucz – content, czyli treści na stronie – przede wszystkim powinny być one odpowiednio dopasowane pod kątem SEO. No i nie zapominajmy o jakości. Obronią się  jedynie unikatowe, dobre jakościowo i merytorycznie teksty. Jak pisać takie teksty? To już wyższa szkoła copywriterskiej jazdy, ale możemy podrzucić cenną uwagę. Kluczowy jest pierwszy akapit tekstu. Musi przyciągać i inspirować. W pierwszych 20% tekstu powinno się znaleźć 80% informacji. Choć czasem sprawdza coś zupełnie odwrotnego, co idealnie obrazuje ten cytat: „Na początku powinno być trzęsienie ziemi, a później napięcie ma rosnąć” – A.Hitchcock.